preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Klana"

Login
E-mail i web adresa

 

  skola@os-klana.skole.hr 

 

http://os-klana.skole.hr/​

Školski kombi

 

Priloženi dokumenti:
Vozni red.pdf

Koliko je sati?

   

Logo škole

  

Ovo je e-škola

Prezentaciju projekta pogledajte

na sljedećem linku:

 

Sigurnost i zaštita osobnih podataka na Internetu:

Sigurnost na internetu.hr

Azop.hr

Naša škola

Himna škole

Himnu škole možete preuzeti i poslušati na sljedećem linku:

Priloženi dokumenti:
Himna Os Klana.mp3

Školska marenda

 

Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

S nama i za nas

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
SUOČAVANJE S KORONAVIRUSOM - PREPORUKE I SAVIJETI
Autor: Biljana Delić, 28. 3. 2020.

Poštovani roditelji i svi koji pratite web škole i fejs stranicu škole,

želja mi je podijeliti s vama nekoliko bitnih psiholoških savjeta kako se iz dana u dan suočavati s krizom koju je izazvala epidemija koronavirusa.

Psihološka podrška telefonim ili putem  skypea

vezano za UČENJE I KRIZNU SITUACIJU

osigurana je u sljedećim terminima:

Utorak i četvrtak: od 10,00 do 12,00 sati

Srijeda: od 17,00 do 19,00 sati

br. mobitela: 098 968 2923

Pozivam vas da pročitate tekst u prilogu - OPŠIRNIJE.

 


Usredotočenost i nada

Ljudi su se i prije suočavali s krizama, najčešće se spominje španjolska gripa iz 1918. I ova kriza će proći. Bez obzira je li širenje virusa COVID 19 započelo igrom slučaja ili ljudskim nehajem, epidemija neće prestati pukim protekom vremena, već usredotočenim naporom i samodisciplinom svih nas da je suzbijemo.

 

Obitelj i kriza

Sve što je dobro – u krizi je još bolje. Sve što nije dobro – u krizi je štetnije.

Kriza može potaknuti ono najbolje u nama. Treba imati na umu da zbog stresa, manjka resursa u obitelji može doći do krize. Na površinu mogu isplivati psihološki problemi koji su bili zanemarivani i kojima se nije pridavao značaj. Članovi obitelji zbog karantene provode više vremena zajedno, što prije nisu činili – mijenja se dnevna rutina i mogući su sukobi. Na površinu može isplivati manjak odgovornosti, manjak razumijevanja, nepažljivo međusobno ophođenje.

Svaki član obitelji treba imati neki svoj fizički i psihološki prostor, neko svoje vrijeme za izbor programa na TV-u. Svaki član obitelji treba sudjelovati u kućanskim obavezama. Vodite brigu na koji način međusobno razgovarate, posebice izbjegavajte uvrede, ružne riječi. Sukobi su normalni a rješavaju se razgovorom, argumentima.

Stres je neizbježan. Prisutna je tjeskoba kod svih nas zbog ukupne situacije, vijesti o širenju zaraze. Prisutan je i strah da ne bude zaražen netko od bližnjih, posebno ako u obitelji ima bolesnih i starijih. Ne zaboravite, da mnogi stariji ljudi ne koriste društvene mreže i zato je komunikacija s članovima obitelji njima važna. Posjećujte svoje starije uz maksimalno poštivanje sigurnosnih mjera.

Značajan izvor stresa je zabrinutost zbog mogućeg gubitka posla, smanjenih prihoda. Svi smo svjesni ekonomskih posljedica ove epidemije. Potrebno je brzo se tome prilagoditi, planirati bitne troškove, odustati od nepotrebnih. Važna je pomoć i solidarnost šire obitelji.

Stres se može očitovati kroz osjećaj umora, iscrpljenosti, otežane koncentracije, pad radne učinkovitosti, promjene raspoloženja, napetost, razdražljivost, povećana agresivnost, sklonost sukobima ili povlačenje i depresivnost,  teškoće spavanja, promjene apetita, sklonost sredstvima ovisnosti (alkohol, cigarete). Međusobno puno razgovarajte i dogovarajte se. Ukoliko uočavate znatnije smetnje, potražite stručnu pomoć.

 

Ravnoteža rada i odmora, relaksacije

Kako bi izbjegli stres, važna je ravnoteža rada i odmora - u ovoj situaciji još je i važnija. Za one koji rade od kuće, važno je da održe fokus na rad, na dnevni ritam rada, kvalitetu i učinkovitost rada. Potrebna je samodisciplina te odijeliti rad od obitelji i kućnih obaveza. Važno je sačuvati dnevni ritam, dnevnu rutinu - kao da je sve redovno, kao da odlazimo na posao a djeca u školu.

Zbog stalnog stresa, vijesti, ukupne neizvjesnosti razvoja krize, potrebno se dovoljno odmarati,  spavati, odvojiti vrijeme za kreativne aktivnosti. Budite povezani sa svojim bližnjima, sa starijima i sa svojim prijateljima. Vodite brigu koliko vremena vam odlazi na društvene mreže i gledanje televizije. Vodite brigu o  kvaliteti medijskih sadržaja. Nemojte dozvoliti da gledate ono što slučajno kliknete na daljincu. Birajte kvalitetne medijske sadržaje.

Liječnici upozoravaju da je najbolja zaštita od koronavirusa dobar imunitet koji se postiže zdravim životnim navikama. Ovo nije isprazna fraza:

  • vodite brigu o snu, odlazite na vrijeme spavati, pred počinak ne koristite smartphone, tablete, računala i sl
  • redovito vježbajte
  • unapređujte svoju prehranu
  • izbjegavajte stres ili upravljajte stresom
  • pušač, ako ne možete u potpunosti prestati pušiti,  nastojte smanjiti pušenje,
  • izbjegavajte alkohol u većim količinama
  • s pažnjom se odnosite prema članovima svoje obitelji
  • bavite se nečim što vas zabavlja i opušta.

 

Djeca i koronavirus

  • razgovarajte otvoreno na način da Vas dijete razumije
  • suočite se s vlastitim brigama i strahovima – no, o zabrinutosti zbog korone treba razgovarati
  • potičite djecu na sigurno i odgovorno  ponašanje (pranje ruku, izbjegavanje socijalnih kontakata) na optimističan način.  To povezujte s pozitivnim razrješenjem ove krize.
  • Objasnite djetetu da se zaraza može dogoditi svakome a oboljeli trebaju pomoć, ne osudu.
  • Adolescenti imaju potrebu kršiti pravila – budite strpljivi, objašnjavajte im moguću štetu nastalu zbog nepridržavanja preporuka Kriznog stožera. Oba roditelja trebaju odlučno pokazati  da neće dozvoliti kršenje preporuka Kriznog stožera.

 

Djeca – izolacija, nastava na daljinu

Sreća u nesreći: Najdragocjenije vrijeme je vrijeme posvećeno obitelji!

  • Važna je dnevna rutina, odgovornost roditelja je potaknuti i nadzirati djecu da školske aktivnosti i zadaća budu napisana u primjereno doba, do 18 sati
  • Zbog nemogućnosti da se igraju s drugom djecom – unaprijed računajte na ljutnju i negodovanje
  • Osigurajte dovoljno fizičkih aktivnosti kod kuće
  • Djeca trebaju učiti  kraćim intervalima s pauzama
  • POHVALJUJTE NJIHOVO UČENJE KOD KUĆE!

 

Preporuka je da se doslovce jednom dnevno u obitelji razgovara o momentima kada se možda niste dovoljno pažljivo pridržavali zaštitnih mjera. Sasvim je normalno da nam fokus, usredotočenost na zaštitne mjere popusti, npr. propustite reći svojim starijima, nonama, nonićima da dobro prozrače prostoriju nakon Vašeg odlaska . Upravo zato je važno da uvedemo u svakodnevnu rutinu razgovor o sigurnom ponašanju. Redovito ćemo uočiti neke rizične momente. Sve kreativne ideje kako održavati higijenu i samozaštitu dijelite na društvenim mrežama.

Pokažimo suosjećanje za sve u nevolji. No, za psihološko zdravlje neobično je važan humor, kojeg ovih dana ne nedostaje na društvenim mrežama!

I za kraj, „Misli globalno, djeluj lokalno“ ! Ekonomske posljedice krize osjetit ćemo u dugom narednom razdoblju. Kupujte hrvatske proizvode i proizvode lokalnih proizvođača.

 

Slušajmo dnevno preporuke Nacionalnog kriznog stožera!

Zadržimo optimizam, budimo usredotočeni !

 

Vaša psihologinja, Biljana Delić





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju